Friday, April 27, 2012

10 reasons why i'm not joining the BERSIH


Assalamualaikum.
Ye ye aku tahu. Aku ada kata aku nak delete blog aku. Aku tahu aku acuh x acuh. Sebenarnya aku sayang jugak nk delete blog aku. Sebab sume nye pasal aku kat sini. The real me. Ape yang aku rase. Ape yg aku fikir. Semua aku luah kat sini. So aku x jadi la nk delete blog aku.

And tiba-tiba pula ada isu yang aku nak luah kat sini. Hahh. Apa lagi Daus yang kau nak luahkan ni? Macam-macam la kau ni. haha So tempat inilah ruangnya dan selalu menjadi mangsa.

Okay enough!

Sekarang aku nak cakap pasal isu semasa pula. Seperti yang anda tahu, sekarang heboh pasal 'BERSIH'. Bersih adalah perhimpunan yang bertemakan kuning dan sangat kekuningan sampai kunang-kunang pun xdapat dibezakan dengan supporter bersih ni. Anyway, aku bukan lah supporter Bersih ye. Bukan sebab aku ni orang kerajaan ke, ataupun sebab aku benci ambiga atas rambut Rihannanya. Tapi disebabkan beberapa fact dibawah.

1. Sebab tema dia warna KUNING. Aku sejak azali rasa kuning itu tidak best. Dan mungkin juga sebab dulu power rangers kuning adalah yang paling tidak digemari.
2. Sebab 8 tuntutan yang aku rasa saja dibangkitkan. Rasa macam tiada bukti je.
3. Sebab dia hanya mencari kekecohan. Dah kenapa nak buat perhimpunan bagai. Xboleh ke press conference je. Tak pun skype je antara supporter tu. Takdelah kene tangkap.
4. Sebab pengikut die pun satu, dah tahu polis akan buat operasi, bajet bajet berani pergi jugak. Dah kena tangkap, cakap lah polis bertindak ganas lah, tidak respect lah. Halo, kan dah bagitahu awal-awal? Lupa ke?
5. Kan perhimpunan tu melibatkan ramai orang? Aku x boleh la ramai-ramai ni. Sesak nafas. Dengan bau masing-masing lagi. Pergi pasar malam pun dah rasa sesak, apatah lagi perhimpunan sekolah dahulu kala, ini kan pula perhimpunan yang sebenarnya tidak mendatangkan faedah. Baik lepak katil.
6. Sebenarnya, aku rasa sama je semua pemimpin kat Malaysia ni. Aku dah hilang keyakinan dah dengan mereka. Sama lah dua kali lima semua. haha
7. Aku pun masih tidak cukup ilmu di dada. Masih belajar dan digelar pelajar.
8. Musuh aku bukan rakyat Malaysia. Sebaliknya rakyat ISRAEL.
9. Dan lain-lain sebab yang berkait seperti riba dan sistem yang digunakan di Malaysia sendiri yang sudah sedia salah. Kan kita ambik dari sistem barat. So memang salah lah. Sebab apa yang barat ajar kat kita, semua benda yang salah. Yang betul dorang simpan untuk aplikasi kat negara dorang.
10. Bersih ni boleh dikatakan sebenarnya ikut trend la. Sebab negara orang lain macam Britain, France, Iran dan sebagainya ada riot, tak kan Malaysia takde riot jugak kan? haha walaupun tiada bukti, tapi aku still rasa diorang ni ada kaitan. haha

Itu lah 10 sebab yang aku rasa aku dapat fikir sekarang ni. Lagi satu aku nak cakap, AKU TIDAK SUPPORT MANA MANA INSTITUSI ATAU MANA MANA PARTI. Government sekarang pun dah memang corrupt and aku tidak suka kepoyoan "wanita no. 1 Malaysia". Geram je dengan status yang diberikan kepada diri sendiri tu. haha Senang cerita aku ni atas pagar la. Kalau ada parti bebas yang menepati citarasa aku, memang aku akan sokong dia tanpa banyak soal. haha ok la semua. Tidur dahulu. SELAMAT!!

Sumpah lawak. Digi pun jadi mangsa. haha


Sai Baba kan nama dia? Tapi apa kena mengenanya?

Ambiga ala rihanna.
Dia ni macam pakai botox pon ada.
*aku x daftar mengundi lagi :)

2 comments: