Monday, August 8, 2011

Jujur :)

kan senang kalau bercinte mcm budak budak. xpyah pikir byk bnde. the only thing is aku suke kau. n kau pun suke aku. xperlu tunjuk yg kite kaye atau pun miskin. xperlu ckp aku ni kerje bagus atau pun aku xde kerje. xperlu pun bgtahu parents kite yg kite suke kat die.

kan susah kalu becinte mcm orang besar. kne pikir background psangan, kne fikir perasaan die, kne fikir die ni suke aku ke x, die ni bole trime aku seadenye ke x, die bole jage aku x nanti, kne bgtaw parents, kne jage diri, takut hati disakiti, takut dipemainkan. too much thing to think.

masih ingt kenangan di sekolah rendah di mane, suatu pagi seorang rakan sekelas ku bgtaw yg die suke kan aku, dan kami berborak di depan kelas sehingga la cikgu smpai. dlm kelas cume perhatikan die shj. cikgu di dpn tidak dihiraukan. makan ketike rehat cepat cepat sbb nk naik ke kelas awal, sebab nk bersame berborak dgn die, sebab die x turun ke kantin. sanggup untuk menunggu die naik ke dalam kerete untuk melambai sedang bas sekolah sudah menunggu utk bergerak. begitu indah untuk mempunyai pasangan.

tp sume tu sementare shj sbb mggu dpn die da suke orang lain. haha kelakar sgt. dan aku terase sgt comel dahulu kerana aku begitu jujur dlm meluahkan perasaan. dan bila sudah remaja ni, aku juge punye psangan yg begitu aku percaye bahawe die lah bakal isteri aku. aku begitu setia walaupun aku ade jugak menggatal. tp hati aku ttp kpd si die. aku sggp bertukar sekolah semate mate untuk bersame same dgn si die. aku sggp mengejar die ketike die merajuk dgn aku. tp sayangnye, tidak berkekalan. sampai sekarang aku masih sayangkan die.

melalui pengalaman itu, aku telah pun berubah. aku menjadi heart breaker, player, dan aku tidak lagi jujur dlm bercinte. aku sudah mempermainkan sebilangan wanita yg tidak bersalah atas keegoan dan kebodohan aku. aku mengambil kegembiraan mereka di dunia ni dan menjadi kan die takut untuk berpijak di bumi yg nyata. aku sedih dan menyesal. aku ingin perbaiki kesilapan aku. aku ingin menjadi seseorang yg dulu. jujur dan ikhlas dalam percintaan.

tp dunia sekarang menghalang aku utk menjadi seorang yg begitu. aku menjadi takut utk disakiti dan dipermainkan. walaupun ade yg sudi memimpin tgn ku keluar. tp aku tidak menghargai segala yg dicurah kan. budi dan baik. aku lupekan. bukan tujuan aku nk permainkan perasaan kau. tp aku masih tidak dapat berpijak pade bumi yg nyata bhwa aku ini sudah tiada ape. aku hanye insan yg lemah dan tidak terdaye.

aku sudah lupe bgaimana utk bercinta. aku sudah lupe bgaimana ingin menyayangi. aku juga sudah lupa untuk menjadi jujur. memang dalam satu dua situasi di mana aku meluahkan perasaan suke dan sayangku kpd seseorang, aku jujur. tp aku masih tidak dpt mengerti perasaan aku itu. adakah aku btol2 sukekan die, atau aku hanye ingin mnambah koleksi wanita yg ingin disakiti. AKU TIDAK MAHU BEGITU!!

kepada sesiape yg sudah aku sakiti, aku mintak maaf kerana telah menjadikan kau sbgai mangsa. lupekan lah aku. lupekan la segale kenangan palsu yg sudah aku taburkan. hanye untuk mengambil hati kau shj. tinggalkan lah aku kerane aku bukan lah seorang yg boleh menjage kau di hari tua, menerima kau seadanya, dan menjadi lelaki yg boleh menjadi suami.

buat mase sekarang, aku hanye ingin bersendiri. merenung kembali mase silam aku yg penuh dgn dosa. biarkan aku mengambil langkah ku sendiri satu demi satu. untuk mencari kembali sinar kejujuran dlam hati ini.

dan kepada masa depan ku, aku harap kau menjadi penawar kepada kesemua kejadian ku. menjadi yg terbaik untuk ku, kerna aku tidak mahu mengulangi kesilapan silam aku dgn kau wahai masa depan ku. aku tahu aku ni bukan lah sesiape di dalam era globalisasi ini. cume aku inginkan mase dpn yg cerah lagi terang benderang. dan aku yakin dgn kau wahai mase depan. berilah aku sinar kejujuran. :)


No comments:

Post a Comment