Thursday, June 16, 2011

Kau Memang Bagus, Tapi Tak Perlulah Berlagak

Hye semua. How ar u? :) thnx coz keep on reading my post.
Hari ni aku bgn tidur agak lewat..pkul 2ptg..huh mmg pnt la..haha tdo kul 8pg la katekan.haha naseb baik lah tgh cuti..hm neway arini aku nk story bout "kau mmg bagus, tapi xperlulah berlagak"

ok, ade seorang kenalan aku ni, die memang la hensem, kerja kerajaan, hidup die stable, dah nak kawin, tolong mak dia bayar bil semua, yela da kerja kan. bagus la kan? em hidup die orang cakap tidak bergantung harap pade sesiapa and sangat la smooth orang cakap. ahaha
anyway, kau memang la tolong mak kau bayar everything, konon nye anak yang baik, tp kau tak perlulah berlagak sampai sound sound orang yang tak kerja lagi ni, memang la kau tolong mak kau bayar duit rumah, kau bagi duit kat mak kau every month kan, tp kau tak payah la sindir sindir orang lain yang memang belum bekerja lagi.sebab ini belum time die lagi. kalo die da kerja, die pon akan tolong mak diorang, walaupun mungkin bende tu x confirm lagi, tp who are u nak cakap cmtu en. kau kene la tahu dulu dulu time kau belajar pun mak bapak kau yang tanggung. pastu cakap mcm kau x pernah susahkan mak bapak kau. cmon la bro.. dunia ni berpusing. kalo la tuhan nak tunjuk kan kuase die, sekejap je kau berade kat bawah. time tu kau nak terdiam ke, time tu kau nk mintak tolong kawan2 kau yg ko da maki ni, mintak maaf la kann..kitorg pun ade hati ngn perasaan bro..kadang kadang gurau bole.tp ade had la kan.. dan aku nak cakap kat kau sekarang ni KAU MEMANG BAGUS TAPI KAU TAK PAYAH LA NAK BERLAGAK YANG KAU TU BAGUS SANGAT

haih kusut jugak aku dengan membe aku sorg ni..tp xpela kalau kau bace, ko terase, ko ubah lah.bukan aku ni jahat ckp blakang, tp kalo aku ckp dpn2 pon, mcm la masok dlm pale otak kau tuh,, aku kadang kadang tak kesah do ko cakap ape ape pon..aku boleh je trime. tp beragak agak la sebab kau tu kadang kadang ade jugak pinjam barang aku. tapi tak bertanggung jawab..malas aku nak cakap lebih2 takut kang kantoi ko tu sape..haha neway, aku nk kongsi ngan korang something yang buat aku pikir panjang semalam. termenung je aku kot. haha em malam semalam time tgh rancak berborak ngn geng JOM JUMMA aku, faiz shariff, sam lalala, hariz shamsul, kat juma tetibe aku dapat call. aku pon pelik sape la telefon aku pagi pagi bute ni, den aku tengok dekat screen name mak aku keluar. ish asal pulak ni kan. lepas tu aku angkat lah..die suruh aku balik rumah sekarang sebab nenek sakit. berderau darah aku. aku terus salam membe aku then chow balik rumah. (nasib baek aku da bayar awal awal) aku amek mak aku then terus bergegas ke rumah nenek aku..nasib abik dekat je rumah nenek aku tu. 10 minit sampai dah.. sampai sampai aku dengar nenek aku mcm mengerang kesakitan kan. aku jadi takut plus sedih kot. tp aku rase nenek aku boleh bertahan lagi kot. sebab nye mak aku cakap, die ade buat ubat tradisional untuk nenek aku tu, sebab nenek aku kan batuk batuk, lepas tu kate makcik aku, die muntah muntah. actually memang effect makan ubat tu akan muntah muntah.sebab mak aku penah buat untuk aku..haha memang aku muntah teruk kot. tapi sebab die orang tua kan. so mcm risau la jadi ape ape. so aku pon melepet la kat rumah nenek aku tu dari pukol 3 pg sampai la 8 pg. pergh taknak ngantok la sebenarnye kan..haha balik balik terus tido kot..ni pukol 2 baru sedar..haha so malam tu aku tengok mak aku begitu setia kat sebelah nenek aku, aku jadi sangat sangat sedih dan terharu kot. sebab adik beradik die yg lain sekadar tengok dan ade yg mkn and mak aku begitu care la. tp xtaw la kan sebelum tu makcik makcik aku tu da buat ape. lame jugak tu mak aku duduk sebelah nenek aku tu. sampai nenek aku tertidur lah.hm aku betul2 sebak. aku sebak bukan la sebab makcik makcik aku tu buat bende lain, tp aku sebak sebab tengok betape mak aku bersabar melayan karenah mak die tu. hm memang aku sedih do. timbul pula persoalan dalam benak fikiran aku, mampukah aku menjage mak aku begitu satu hari nanti, bende tu buatkan fikiran aku tambah berkecamuk dan mate aku sudah mula berkaca. aku termenung panjang fikir ape akan jadi nanti. terus terang aku cakap aku masih tidak bersedia kalau mak aku pergi. aku memang fully depend on her. tuhan tolong la lanjutkan usia mak aku. aku masih tidak dapat balas budi mak aku lagi, biarlah aku dapat balas ape yang sudah dia berikan pada ku. lagi lagi kebelakangan ni, mak aku selalu mengadu yang die cepat letih n tidak larat lagi. n for ur info, itu lah kate kate arwah bapak aku dlu mase die da dekat dekat nk meninggal.. :( aku mintak tolong kepade anda semua supaye doa supaye mak aku panjang umur dan sihat selalu ok.dan jangan lupe sedekah kan al-fatihah kepade arwah bapa aku. hm terime kasih semua. :)

anyway, post ni pon da pnjang sangat, and sabtu ni aku akan pergi bercuti ke pulau kapas bersame geng JOM JUMMA aku. di organize oleh haziq koboilapar. so nantikan post akan datang bout pulau kapas. tgk bole pegi x bole pegi pulau tu..haha ok la guys.. thnx 4 reading.. :)

THATS ALL FOLKS!!
D

2 comments:

  1. banyak2 doa untuk mak kau daus. sedih bacanya.

    ReplyDelete
  2. setiap yg terjadi tu ada hikmahnya... cuba renung2kn...

    ReplyDelete