Friday, June 24, 2011

Jom Cuti Cuti Pulau Kapas! :D Pt 1

Hello everyone..entry kali ni aku akan cerite about aku pergi bercuti ke pulau kapas. tapi sebelum aku masuk ke topik sebenar kali ni, aku nak share sedikit dengan korang pasal post aku yg lepas, yang 'kau memang bagus tapi tak perlu lah berlagak' tu. haha bout kawan aku yang kerje kerajaan tu, hari tu aku lepak la rumah die kan.lepas tu saje je la borak ngan mak die, time tu die takd, mandi kot. aku pun x brape ingat. borak borak, rupenye mak die pun xsuke kat die..aku ngan kawan kawan aku pun senyum je la.haha mak die cakap yang die tu suke cakap lepas and dengan mak die pun die down graded kan.aku dengar pun panas. sian mak die. hm mak die siap cakap yang 'die sibuk cakap makcik ni macam ni macam tu, abes die tu kuar dari mane'. perghh aku senyum, pandang bawah, geleng kepale.haha ingat lah bro, syurga bawah tapak kaki ibu. ngan kawan kawan tak kesah lagi, ni ngan mak kau pun kau buat.haih ubah la bro. kerje kerajaan memang la bagus, tp ko bukan pegawai pun..just penolong pegawai je, jangan la berlagak sangat..haha em x salah kalo ko jadi humble tp ko still tolong orang. pahale kau lagi banyak kot.haha

ok ckup kutuk orang kite pegi ke topik bersuke rie plak.haha aku pegi pulau kapas sabtu lepas sampai la hari isnin. kitorang pergi dari 18/6/2011 sampai la 20/6/2011. bertolak pukul 3.30 pagi 18/6, sampai jetty marang pukol 11 pg. lame x? haha kitorg berenti RnR maran jap kul 6.30, semayang sume, kul 9 berenti kat dungun breakfast. patu gerak jetty, sampai kat pulau kapas dalam pukul 1.00 kot.aku pun da x ingat da. tp tu x penting. yang penting aku nk cite pengalaman aku kat sane. ok smpai sampai je orang hotel tu da buat hal sebab bilik yang kitorang book da kne amek ngn orang jepun mane tah.so kitorang melepet sampai pkol 3 lebey nk tggu bilik kitorang kne bersihkan. haha mmg sume panas je time tu.tp pikir nk bercuti kan so sume bersaba je..ahaha in the mean time kitorg happy kan diri maen gitar la pe la..haha pikir balik cm mne la aku bole bersabar gile time tu..haha den yang laen mcm biase la. memory paling best skali time kitorang snorkeling sebab kelakar gile..dengan obor obor nye banyak (nasib baek terselamat) haha dengan faiz shariff takut ikan..haha memang pecah abes la..haha eh lupe pulak nak bagitau sape yang pergi.ok jike anda nk berkenalan dengan mereka, bole la search kat fb name name ni k? haha

1. Haziq Koboilapar (organizer+1st driver)
2. Akmal Joe (camera man+1st driver another car)
3. Faiz Shariff (host)
4. Hariz Shamsul (GPS)
5. Sam Lala Sam (PANDA) :D
6. Hariz Aiman (vokalis)
7. Med Daus (video cam holder+ SERIZAWA)
8. Aroul Mohd Shafi (alim ulama) :D
9. Farah Wahidah Azli (si jelite) blueekk :p

they are very supportive and slumber..best gile pegi ngn korang.. memang sempoi abes ahh.ahaha
k sambung. peristiwe yang paling aku menyirap plak ialah bile aku kene sergah ngan minah saleh. kat sane ade la 3,4 orang foreigner kan. ade sorang tu pinjam lighter, tu aku x kesah la.sebab die baek. cakap elok elok. ade satu lagi tu, malam kedua kitorang xtaw nak buat ape, so kitorag decide jenjalan kat pantai. patutnye kitorang dapat karoke, tp sebab guruh2 kan, so die cakap la lambat sket, nnti die pggl. so kitorg jalan jalan la kat pantai. kitorg jalan sampai hujung pantai then patah balik sebab ade anjing. haha time tu kitorang nampaj ade 3 org perempuan foreigner la pon tgh jalan jgk. so kitorang pon jalan je la buat bodoh je..aku pun rakam la dak dak ni jenjalan kat pantai en. lepas tu orang tu panggil sebab da bole karoke kan. so kitorang pun jalan la balik.. tengah jalan tu, aku pun cam tgk2 la video, tetibe ade pompuan foreigner tu sergah aku dari belakang. die jerit kuat kuat kot. time tu aku cam tertinggal la kebelakang sikit sbb sibuk tgk vid cam kan. tp xde la kebelakang sgt. still in the group kan. lepas die sergah tu die gelak gelak. memang kurang ajar la aku ckp. die siap ckap lagi "ohh are you scared? oh my, malay people scared with mat saleh'. dalam hati aku cakap, ko tu tekejut kan orang, bukan masalah aku takut ke x. lepas tu die ckp dlam bahase melayu. 'apa khabar sayang'. aku ingat la sampa mati ape yang kau ckp weh. ko jgn nk berlagak la. naseb baek je aku x nmpk muke kau. sebab malam kan. kalo la aku dapat ko, aku jack je muke kau. ingat kau bagus sgt. lepas malam tu mmg persepsi aku bout orang putih bertukar la. haih knp la aku yang kau attack. haih. neway overall best la g bercuti. so next time kitorang nk g tioman. haha sape nak ikut? hehe jom jom.haha tapi tggu tahun depan la kan..haha neway korang enjoy la gamba gamba kat bawah yee. BEST WEHH!! :D

Di Jeti Marang! :D

Dalam Bot (mabuk)


view pertama
Cantek kan! :)



Sampai di resort :)


Sementare menunggu bilik :) style kan saye baling bola rugby? :D

Reti Sebenarnye maen rugby.HAHA

Saye! Saye! Saye! :D


Buat Muke Camtu Sebenarnye ade makne tu. HAHA sory FARAH :D
Mereka sgt meminati ORCS.. HOTSTUFF la katekann.. haha :D
Makan time! :) orcs omot angatt :D
Die bab MAKAN mmg KING.haha











Snorkeling! :)
Arol & Haziq
Orcs, Faiz & Daus :D
Haziq Over! :D
Petang petang mesti bersukan. haha
Team CHAMPION! sume sukan menang haha
Malam ni la aku kene kacau F**K! haha
Farah Wahidah Azli
Faiz Shariff
Haziq Koboilapar
Hariz Shamsul
Sam Lala Sam






Akmal Joe
Hariz Aiman & Med Daus :D
 Photoshoot Time! :)
Last Day Utk Bergembire! :)
Kami gembire! (osama yang comel) :D
Best Shot! :D
Farah sangat SUKE gamba ni :)
Panaroma SENJA. Cantek kan? :D
Bergambar di jeti sebelum balik
Bye Kapas :(
itu lah die kelakuan kami di kapas. byk lg yg xdpt ditunjukkan..kang penat plak korang tgk.haha neway act ade satu lagi bnde aku nk cite. tp da pnjang sgt da ni.. next post plak la..xpon korg bole tgk di blog mmbe aku http://hrzshmsl.blogspot.com. its about we went to the bukit jalil stadium.tgk MALAYSIA lawan Lubnan..best wehh..haha enjoy la k? neway thnx for reading n tgk gamba2 ni..byk kan?sian korg..sory la wehh..haha nntikan pulak vid kami di kapas ok? ok la guys. eh da pkol 4.44 pg dah..gile ahh..xprasan..haha k la.esk ade physical training with Syuhada Zainal. mcm xlarat je nk pg.haha k la..nite every one.. meet next time ok.daaa

THATS ALL FOLKS!! :D

D

No comments:

Post a Comment