Tuesday, June 22, 2010

World Cup Marathon..

Weh world cup weh..haha
aku saje plak nk buat update kat sini..
konon2 bgus la..
di dalam artikle ini akan ade kritikan,komen,pandangan,dan idea dari aku..
haha cam bagos je..tp xleh thn la tgk team2 skg maen..
x bez la..haih..

Group A

MEXICO
 












Stakat ni,,aku tgk performance dari team2 amrika selatan begitu menyerlah..
aku amat suke tgk dorg maen..terutame mexico..walaupon kalah dgn uruguay,,
tp dorg ade mase dpn cerah,,sbb player die still mude2..lgpn die still msok last 16..
tp lawan argentina la en..haha da la due2 team aku skong..haih
so bagi aku mexico da bg persembahan yg begitu hebat dan mungkin boley
menggoyahkan team argentina kalo maradona xde taktik yg khas


URUGUAY













uruguay,,bg aku die da mule dpt rentak n kesesuaian dlam WC ni..
team ni ade harapan la nk g best 4 if die x jmpe brazil or german yg mane lebih pengalaman.
dpat kalahkan mexico..ok la tu..tp ikot last 3 pertemuan mexico ngan uruguay,,
uruguay nye result x bape kukuh..tu aku agak tekejot dorg menang..neway dorg da lakukan tugas dgn baek..team ni boleh pergi jaoh dlmWC edisi south afrika nih..

 SOUTH AFRICA

 










Pasukan tuan rumah ni plak sebenarnye ade kualiti dalam permainan nye..
dan die ade potensi utk ke last 8 sebenarnye..sbb dorang ade byk kelebihan..
1st,,maen kat tempat sendiri,da konfem2 dorg selese
2nd nye dorg ade badan yg tegap,kire dari segi fizikal,,dorg mmg power la..
tp malangnye mexico n uruguay dapat pegi..hmm xde rezeki la kan..hmm.
xpe la,dorg da punye pemain yg berpotensi.konfem kelab2 dari eropah byk amek player dorg pasni.

FRANCE













Team yg amat mengecewekan bg edisi kali ni..dibintangi pemain bertaraf dunie spti
henry,evra,anelka,gourcuff (tataw ejaan), gallas, dan laen player yg bgitu hebat di kelab masing2
masih gagal menjadi kan team ini antare yg terbaik di dunie..menjadi team pertame yg pernah
memenangi WC tersingkir..ini ckup membuktikan france perlukan sentuhan baru..
disamping konflik dalaman yg dihadapi dan prestasi yg hambar,,france tros dikecam akibat kalah dgn team tuan rumah seterusnye melenyapkan name france dlm WC edisi south africa ini..begitu sedih bg team salah satu idola saye iaitu zidane..haih..aku harap dorg amek lgkah sgere dlm menyelesaikan prob dorg..hmm ni buktikan management sesatu pasukan amatlah penting,,player dtg no 2..hmm

so sampai sini je dulu..sbb nk update sume group skali payah la kan,neway aku harap korg bg respon la kat aku nye post kali ini.ahahaha

sblm aku undurkan diri aku nk  cte sket psl sound menyound ni..mcm yg anelka buat kat domenec tuh..hehe td aku bkk fb aku..aku tgk la noti aku.tgk ade la cmmnt baru kat gamba satu group ni..
so aku pon tgk la..aku de post cmmnt kat gamba tu sbnrnye,,aku de ckp ayat perli la kat group tu..
korg leh la tgk kat fb hairul aiman.dlam photo album mandi manda..
ade gamba nih....

korg bole bace la cmnt2 yg bangang dan x bertauliah
yg diberi oleh monyet2 yg x penah serius dlam idop..
aku panas btol..sory la..ade yg baek tu aku x kesah la..
tp prangai mcm celaka tu yg buat aku pns..
background pade cmmnt tu meh aku citekan..

Dorg ni sbnrnye mmbe2 aku la..skali lepak,kongsi prob,
n kitorg name kan diri kitorg saigon..
smnjak sume dapat twran blaja,kitorg da x slaloo lpk..
n aku pn da lame x lpk sbb bile aku dtg cikbob (tmpt lpk kitorg) je msti xde org..so aku pn da lame x jmpe dorg..

bru2 ni dorg ade buat trip g mandi mande,g sg congkak..
ade ajak aku..tp aku xley g sbb keje..so,,aku pn xde hal la kan..
tetibe je,,mcm yg korg bace kat cmnt awl2 tu, ade sorg mamat ni nk sound aku plak..ckp aku wat drama la,touching la,aku pon xphm.ayat aku kat situ juz tnye je np x buat 21,22, or 23 jun je.
tp tetibe kne setepek sound,hmm aku pon sound la blk..spti yg korg bace la kan..hmm so bile da lame2..aku pk xde pekdah aku gado dgn bdk tu sbb bnde da lps n die pon bkn perfect..begitu juge dgn aku..korg ley tgk la k..aku harap korg judge n bgtaw la aku sape btol sp slah..hmm so aku pon da xlarat ni..tggu result game mlm ni jap,,den tido..haih...

p/s : mina,im sorry if im hurt u.but better dun call or text me right now.n thnx 4 RM20, the bill that u pay..n about the WC for me,the tactic is more important than the player that play for the team.so guys out there,please choose the best TEAM, not the best PLAYER.....

No comments:

Post a Comment