Monday, June 28, 2010

Petang Yang Suram

Dari pg sampai petang aku xbuat ape..haih bosan btol..
so ape la aku nk buat..
mlm ni ade futsal..so bek aku berehat je la..haha

alamak lapa la pulak..hmm nk mkn ape plak nie..haih...

so kite sambong la pasal WC kan..
TAHNIAH la kpd team2 yg tlah layak utk ke quarter n round of 16..
bg team yg da bungkus tu..bole cube lgi 4 thn lagi..
so stakat ni sp yg ade pluang utk menang WC ni..
mari lah aku review kan utk korg,mengikut pndgn aku..
kalo korg x stuju,,skati korg la..aku pn x ksh..haha

1. BRAZIL

Team yg begitu berbakat di hantar setiap kali WC ni..n setiap kali tu jugak dorg membawe
cabaran yg besar terhadap team2 laen..die adalah king of football di mane team ni da lakar sejarah yg pling berjaye dlm arena bola sepak..tiada masalah dalam management.so bg aku die ade pluang yg terbesar utk champion..











2. GERMANY

Berlatar belakangkan sebuah negare yg kuat,ganas dan HITLER, german telah menjdi sebuah team yg masyur di rantau perintis ini..haha dibintangi pemain2 hndalan spti podolski,lahm,ozil,muller dan laen telah menjadikan pasukan ni salah satu favourite utk mng WC ni..team ni juge tiade mslah dalaman n pemain begitu serasi sekali..slah satu kelebihan yg pasukan laen susah nk ade..disamping semua pemainnye bermain di liga jerman selain ballack,mereke tentu telah biase dgn bola jabulani yg pnoh kontroversi itu memandangkan mreke telah bermain dgn bola tu utk satu season di bundesliga..so bg aku pasukan ini ade pluang cerah disamping ckup pglman utk tempuhi stage2 terakhir WC ni..hehe


3. ARGENTINA

Dengan adenye pemain terbaik dunia bermain utk team ni,,team yg mendapat sentuhan maradona ni boleh memberi saingan yg mantap kpd team2 favourite yg laen..mng sume perlawanan di peringkat kump cukup membuktikan team ni mampu mengganas dan bersedia utk menjulang piala dunia kali ni..
harap2 tiade kontroversi yg bole buat pasukan ni menjunam sbb aku skong pasukan ni.haha :D



































4. SPAIN

Menjadi pemenang euro 08 ckup mengambarkan betapa hebatnye team ini di eropah..
malah mempunyai pemain yg mantap dan bertaraf bintang..jike dilihat,,keseblasan utame mereke
adalah player2 harapan dan penting di setiap pasukan kelab yg diwakili mereka..hebat kan??
tp mereke telah bermula dgn goyah kali ini,dan bernasib baek kerana layak ke last 16 dan still mempunyai harapan jike dibandingkan dgn team yg laen..so harap mereke dapat tros perform dan
jgn hampekan peminat mreke spti mne mereke dihampekan time lwn swiss..hehe













5. HOLLAND

Team yg telah mencipta rekod bersih pade kempen kali ini dimane tidak pernah tewas dari
perlawanan persahabatan,kelayakan ke peringkat kump..satu rekod yg boleh dibangge kan dan
kuat utk menjadi kan team ini digeruni oleh team2 laen..so watch out other team,this WC will be hold by this men and u will be force to lose..haha ape aku merepek ni..haha neway nmpknye team ni da btol2 bersedia utk julang WC ni wlaupn dorg ni ade sejarah badi dalam WC..haha
(ni pon slah satu team aku jugak!) haha  :)
















So ni jela prediction aku..team laen bkn xbole mng..cume aku x bape yakin je..haha neway jgn kecewe kalo team korang xde k..so see u next time daa..

p/s : asal team yg aku skong x jumpe kat final...haih

No comments:

Post a Comment